selamat datang..!!!

Thursday, May 9, 2013

BUKTI AL-QURAN DIPELIHARA..

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum..

ari ni..ana nk kongsikn sdikit citer kat cni..
ana dpt ilham dri sbuah mjlah..
nk diciterkn de seorang lelaki Nasrani (Kristian) yang masuk Islam kerana telah menemui bukti bagaimana kitab suci al-Quran dipelihara oleh Allah...
Molek sgt ar kita amik citer nih sbg iktibar..

Lelaki Nasrani ni dikatakn slalu mengganggu majlis ilmu yang diadakan di istana khalifah (xtau ar pulok nama khalifat tuh)..Setiap kali khalifah tuh wat majlis ilmu kat istananya,lelaki tu mesti wat kacau..sehingga mengganggu kelancaran majlis tersebut..Tp,khalifah tetap sabar dengan tindakan lelaki Nasrani tersebut..
Sehinggakan pada suatu ari,lelaki Nasrani tuh hadir ke majlis ilmu tersebut..tp xpulok wat kacau..khalifah td pun pelik..pelik wehh..(huhu)..

"Wahai lelaki Nasrani,mengapa ari ni engkau xwat kacau mcam biasa."..(camtu ar khalifah ni tnye..)

Lalu,lelaki tu balas.."Mulai ari ni,jangan panggil saya Nasrani sebab saya dah mengucap dua kalimah syahadah.."

Dia pun citer ar kat khalifah tuh camne dia boleh masuk Islam.
Suatu ari tuh,dia wat ar naskhah al-Quran yang cantik bertintakan emas untuk dijual..tp dia doh ubah satu ayat yang dia ingat owg len xkan perasan ayat tuh bila nk beli..tujuannye nk sesat & kelirukan umat islam..

Pelanggan pertama ialah seorang peniaga lelaki yang kebetulan datang bersama anaknya yang hafaz Quran..apabila anak nya ingin melihat isi al-Quran tersebut,lelaki tu pun buka helaiannya.Ditakdirkan Allah,lelaki tersebut buka tepat kat muka surat yang diubahnye..jdi,si anak tdi dapat tau ada kesalahan kat ayat tersebut..lalu peniaga tdi menolak untuk membeli naskhah tu..

Pelanggan kedua pulok,seorang wanita.Dia juga xmau beli naskhah al-Quran tersebut dengan alasan ia bukan seperti yang slalu dibacakannya..kerana wanita tersebut juga perasan dengan kesalahan ayat tuh..

Perkara yang sama berlaku juga kepada pelanggan yang ketiga..

Lalu yakinlah lelaki Nasrani tuh bahawa Allah menjaga kitab umat Islam daripada sebarang penyelewengan & pengubahsuaian..

"Itu ar citer yang mendorong saya memeluk Islam,"(ubah ayat ckit)..citer lelaki Nasrani..(oppsss..lelaki Islam) kepada khalifah.

No comments: